Σκηνοθεσια: Ruben Östlund
Παίζουν:Claes Bang, Elisabeth Moss, Dominic West
5.9Overall Score

Ο Christian (Claes Bang), ο επιμελητής του X-Royal μουσείου μοντέρνας τέχνης στη Στοκχόλμη, πέφτει θύμα ληστείας καθώς πηγαίνει στη δουλειά του κι από εκείνη τη στιγμή όλα παίρνουν την κάτω βόλτα: αρχίζει να δέχεται παρενοχλήσεις από έναν ανήλικο μετανάστη, ολοένα αυξανόμενη ψυχολογική πίεση από μια Αμερικανίδα δημοσιογράφο με την οποία η γνωριμία πέρασε σε πιο προσωπικό επίπεδο αλλά και από την τοπική κοινωνία λόγω μιας λάθος κίνησης που έκανε στα πλαίσια των καθηκόντων του στο μουσείο.Πολύ ενδιαφέροντα τα ερωτήματα που θέτει η ταινία σχετικά με τις σχέσεις των ανθρώπων, αλλά και με τη μοντέρνα τέχνη: Πόσο πιο πιθανό είναι να βοηθήσεις έναν άνθρωπο που έχει ανάγκη όταν είσαι πίσω από την οθόνη του κινητού ή του υπολογιστή σου παρά face to face; Πόσο εμπιστεύεται κάποιος το ερωτικό του ταίρι; Ποιος ορίζει τι είναι τέχνη και τι όχι μέσα σε ένα μουσείο μοντέρνας τέχνης; Υπάρχουν οδηγίες για τη συντήρηση ενός έργου μοντέρνας τέχνης και όταν «παλιώνει» το έργο αυτό τι συμβαίνει;

Κάθε σκηνή και μια μικρή ιστορία. Τόσες πολλές ευκαιρίες που μεγάλο μέρος τους μένει ανεκμετάλλευτο καθώς ο σκηνοθέτης ανοίγει μέτωπα χωρίς να νοιάζεται να τα κλείσει. Από την άλλη, το ενδιαφέρον από το πρόσωπο του Christian χάνεται από τη στιγμή που αποφασίζει να τερματίσει την παρενόχληση από τον ανήλικο με ένα απολογητικό βίντεο. Εκεί ξεθυμαίνει το ενδιαφέρον και απλά ο θεατήςπεριμένει το φινάλε για να δει την ολοκλήρωση της σκέψης του σκηνοθέτη, Ruben Östlund.Η πιο δυνατή σκηνή της ταινίας που δημιούργησε και το poster του film, είναι η μετατροπή του δείπνου των επενδυτών του μουσείου σε ζούγκλα με τον καλλιτέχνη σαν άγριο θηρίο να κυκλοφορεί ανάμεσά τους ψάχνοντας τη λεία του. Από μόνη της όμως δεν μπορεί να σώσει το σύνολο.

Ενδιαφέρουσα ταινία που σατιρίζει τη μοντέρνα τέχνη, το «κύκλωμα» των μουσείων της και τους ανθρώπους που κινούνται στους χώρους αυτούς χωρίς όμως να εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις δυνατότητες που δίνει το θέμα αυτό. Περιορισμένου ενδιαφέροντος, όχι καλή επιλογή για όσους δεν έχουν ιδέα από μοντέρνα τέχνη.

H ταινία του Ρούμπεν Εστλουντ  κέρδισε το Χρυσό Φοίνικα στο 70ό Φεστιβάλ Καννών.