O Ραούλ Πεκ επί μια δεκαετία προσπαθούσε να εξασφαλίσει τα δικαιώματα τόσο για τα δημοσιευμένα όσο και για τα αδημοσίευτα γραπτά του Tζέιμς Μπάλντουϊν για να καταφέρει να γυρίσει το υποψήφιο για Όσκαρ ντοκιμαντέρ του «Δεν Είμαι ο Νέγρος σου» για τον συγγραφέα και τη ζωή του. Η ταινία έκανε από την πρώτη μέρα προβολής της, μια σχετικά μεγάλη επιτυχία στην Αμερική.

Ο Πεκ συνδυάζει συνεντεύξεις αρχείου, φωτογραφίες και σκηνές από τις ειδήσεις, τη βαθειά, υποβλητική φωνή του Σάμιουελ Τζάκσον και τον Κέντρικ Λαμάρ για να συνθέσει την εικόνα της ζωής των μάυρων στην Αμερική για πολλές δεκαετίες υπογραμμίζοντας τις ομοιότητες με τις σκέψεις του Μπάλντουιν.

Ο ίδιος αναφέρει:

«Έπρεπε να επινοήσω ένα νέο, αυθεντικό τρόπο εργασίας για αυτή την ταινία. Πράγμα που σημαίνει πρακτικά πως ώφειλα να προχωρώ με προσοχή βήμα-βήμα για να αποφύγω να χαθώ μέσα στις λεπτομέρειες του συνόλου. Η ταινία ολοκληρώνει τον πλήρη κύκλο για ένα έργο που ο Μπάλντουιν δεν πρόλαβε να τελειώσει – ένα βιβλίο για την εποποιΐα των Μέντγκαρ Έβερς, του Μάλκολμ Χ και του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ το πότε και το πώς η Αμερική συνεχίζει να παλεύει με όσα εκείνοι οραματίστηκαν και φαντάζουν ακόμη και σήμερα το ίδιο προφητικά όσο και τη στιγμή που ο Μπάλντουιν ξεκίνησε να γράφει το βιβλίο».

Και ο σκηνοθέτης συμπληρώνει πως «από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησα να γράφω το σενάριο, έκπληκτος διαπίστωσα πως το είχα ήδη όλο έτοιμο στο μυαλό μου, υποσυνείδητα, μάλλον από την πρώτη στιγμή που το διάβασα περισσότερα από τριάντα χρόνια πριν. Τις περισσότερες φορές μιλώ για τα δέκα χρόνια που εργάζομαι πάνω στην ταινία από τότε που έκλεισα τα δικαιώματα, αλλά λησμονώ τα προηγούμενα τριάντα από την στιγμή που ήρθα σε επαφή με το βιβλίο του Μπάλντουιν και που είχε γίνει κομμάτι της ζωής μου όλο αυτό το διάστημα. Ετσι δεν είναι ακριβές το να λέω πως επέστρεψα στον Μπάλντουιν τη στιγμή που ζούσα μαζί με το έργο του όλα αυτά τα χρόνια. Αποτελούσε πάντα ένα κομμάτι του εαυτού μου»

Ο Τζέιμς Μπάλντουιν το 1979 στέλνει μια επιστολή στον λογοτεχνικό του ατζέντη περιγράφοντας το επόμενο έργο του, το «Remember this House». Το βιβλίο αυτό έμελλε να είναι η επαναστατική προσωπική του μαρτυρία για τη ζωή και τις διαδοχικές δολοφονίες τριών από τους στενούς του φίλους: Του Έντγκαρ Έβερς, του Μάλκολμ Χ και του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ.

Όταν ο Μπάλντουιν πέθανε το 1987 μόνο τριάντα σελίδες από το πολυτιμο αυτό ντοκουμέντο είχαν ολοκληρωθεί.

Τώρα, στο νέο εμπρηστικό του ντοκιμαντέρ, ο κορυφαίος κινηματογραφιστής Ραούλ Πεκ οραματίζεται το βιβλίο του Τζέιμς Μπάλντουιν που δεν τελείωσε ποτέ. Το αποτέλεσμα είναι μια ριζοσπαστική, λεπτομερής εξέταση του ρατσιστικού προβλήματος στην Αμερική χρησιμοποιώντας τα αυθεντικά λόγια του Μπάλντουιν και μια πλημμύρα πλούσιου αρχειακού υλικού. Το «Δεν Είμαι ο Νέγρος σου» είναι ένα ταξίδι στην Ιστορία των Μαύρων που συνδέει το παρελθόν του Κινήματος των Πολιτικών Δικαιωμάτων με το παρόν του #BlackLivesMatter. Είναι ένα φιλμ που αμφισβητεί την παρουσίαση των μαύρων από το Χόλιγουντ και πέραν αυτού. Και εν κατακλείδι, αντιμετωπίζοντας τους βαθύτερους δεσμούς μεταξύ των παράλληλων διαδρομών και των δολοφονιών των τριών αυτών ηγετών, ο Μπάλντουιν και ο Πεκ δημιουργούν ένα έργο που αμφισβητεί σθεναρά τον ορισμό του τί τελικά αντιπροσωπεύει η Αμερική…

Προέρχομαι από μια χώρα που πολέμησε και ΝΙΚΗΣΕ την ισχυρότερη στρατιά της γης, αυτή του Ναπολέοντα! Και η οποία με ένα μοναδικό ιστορικά τρόπο, σταμάτησε την σκλαβιά εν τη γεννέσει της, οργανώνοντας την πρώτη επιτυχημένη Επανάσταση Σκλάβων στην Ιστορία του Κόσμου το 1804.

Μιλώ για την Αϊτή,  την πρώτη ελεύθερη χώρα της Αμερικανικής Ηπείρου. Οι Αϊτινοί πάντοτε γνώριζαν την αληθινή ιστορία. Και ήξεραν επίσης ότι η κυρίαρχη εκδοχή της ιστορίας δεν ήταν η αληθινή ιστορία!

Η επιτυχημένη Επανάσταση της Αϊτής που εξάλειψε τις πανίσχυρες στρατιές των Γάλλων και των Εγγλέζων αγνοήθηκε από την κυρίαρχη άποψη της Ιστορίας γιατί αποδομούσε οριστικά το «πολιτιστικό» αφήγημα της αποικιοκρατίας τους. Έτσι οι τέσσερις υπερδυνάμεις της εποχής με μια ασυνήθιστα εισηνική συναίνεση έκαναν αυτό που ξέρουν καλύτερα: Στραγγάλισαν την πρώτη πραγματική Μαύρη Δημοκρατία εφαρμόζοντας έναν αυστηρό οικονομικό αποκλεισμό που την καταδίκαζε σε αιώνια λήθη και αέναη φτώχεια. Και μετά ξανάγραψαν την Ιστορία όπως τους βόλευε…

Οι δολοφονίες των Μέντγκαρ Εβερς, Μάλκολμ Χ και Μάρτιν Λούθερ Κινγκ δεν έγιναν μόνο λόγω του χρώματός του δέρματός τους. Έγιναν επικίνδυνοι γιατί ο καθένας με τον δικό του τρόπο, αποκάλυπτε την γύμνια της φυλετικής σύγχυσης. Ο Τζέιμς Μπάλντουιν βλέποντας μέσα από το σύστημα την αόρατη γραμμή που ένωνε τους τρεις τους αποφάσισε να γράψει το βιβλίο του. Έτσι με βοήθησε να ενώσω την ιστορία ενός απελευθερωμένου σκλάβου στην Αϊτή και την ιστορία της σύγχρονης Αμερικής με την αιματοβαμένη της, βάρβαρη κληρονομιά της Δουλείας. Μπορούσα να ενώσω τις τελίτσες. Ο Μπάλντουιν μου έδωσε φωνή. Μου έδωσε τις λέξεις, την ρητορική! Όσα ήξερα μέχρι τότε ενστικτωδώς και εμπειρικά απόκτησαν ξαφνικά σχήμα, μορφή και όνομα. Είχα όλα τα πνευματικά όπλα που χρειαζόμουν. Θα αντιμετωπίσουμε σίγουρα ισχυρούς αντίθετους ανέμους. Δεν είμαι αφελής να πιστεύω πως ο δρόμος θα είναι εύκολος ή ότι οι επιθέσεις δεν θα είναι σκληρές. Αλλά δεσμεύομαι να διασφαλίσω πως η ταινία αυτή δεν πρόκειται να θαφτεί ή να παρακαμφθεί. Έχω επιστρατευθεί για αυτό τον σκοπό. Για όσο χρόνο ή προσπάθεια απαιτηθεί.