Σκηνοθεσια: Marcel Barrena
Παίζουν: Dani Rovira, Karra Elejalde, Alexandra Jiménez
7.6Overall Score

Για τον Ραμόν η ζωή είναι ένας αγώνας που ακόμα και ο ομαλός τερματισμός της δεν είναι δεδομένος. Πρόσφατα διαγνώσθηκε ότι πάσχει από αυτοάνοσο νόσημα που περιορίζει σε απροσδιόριστες στιγμές την κινητικότητα του. Αδυνατώντας να αγκαλιάσει τον ανάπηρο εαυτό του θα αγωνιστεί -με συμπαραστάτη του τον μανιοκαταθλιπτικό πεθερό του- ώστε να ολοκληρώσει το τρίαθλο. Η αληθινή ιστορία που έκανε όλη την Ισπανία πριν λίγα χρόνια να δακρύσει γίνεται ταινία και καταφέρνει να συγκινήσει εξίσου το κοινό χωρίς εμφανή -εκ πρώτης όψεως- τεχνάσματα.

Θα μπορούσε να είναι μια μελοδραματική ταινία αλλά ευτυχώς είναι κάτι πολύ περισσότερο. Αυτό που επιτυγχάνει η ταινία 100 μέτρα είναι να παρουσιάσει μέσα από τον άθλο ενός ανθρώπου και την προσπάθεια του να ανακτήσει τον παλιό του εαυτό, να δείξει απλοποιημένα -χωρίς ίχνος ωραιοποίησης- τι είναι η σκλήρυνση και τα αυτοάνοσα. Σε αντίθεση με μια πιό πολιτικά ορθή ταινία θα τεθούν ανοιχτά εξωφαρμακευτικές απαγορευμένες εναλλακτικές τεχνικές θεραπείας και θα υπαινιχθεί εύστοχα ότι οι πάσχοντες από αυτοάνοσα πιέζουν περισσότερο από όσο αντέχουν τον εαυτό τους ώστε το αυτοάνοσο εμφανίζεται για να τους αναγκάσει να αλλάξουν ζωή.

Σπαρακτικός και πολυεπίπεδος ο χαρακτήρας που υποδύεται ο Κάρρα Ελεχάλδε. Συγκινητικός και άμεσος ο Ντάνι Ροβίρα που από κωμική φιγούρα στις ταινίες “Έρωτας αλά Ισπανικά” και “έρωτας αλά καταλανικά” πηγαίνει στον πυρήνα της τραγικότητας. Η Αλεχάνδρα Χιμένεθ έχει μια καταπιεσμένη ένταση απαραίτητη για την ηρωίδα της που περνάει μια σειρά από συναισθηματικές μεταπτώσεις αλλά έχει επιλέξει να κρατήσει δεμένη την οικογένεια. Τέλος η Μαρία Ντε Μεντέιρος απο το Pulp Fiction που μας είχε λείψει τόσο πολύ εμφανίζεται για λίγο αλλά δεν ξεχνάμε στιγμή τη φιγούρα της όταν χορεύει ένα μπλουζ στο ρυθμό του “Νοέλια”. Σκηνοθετικό επίτευγμα γεμάτο ευαισθησία και ουσία από τον πρωτοεμφανιζόμενο Μαρσέλ Μπαρένα!

Ευχαριστούμε τον Αλέξανδρο Ρωμανό Λιζάρδο για την ευγενική παραχώρηση του κειμένου του.