Μια κινηματογραφική χρονιά τελειώνει «γλυκά» με το Ταινιόραμα, τη σινεφίλ γιορτή που έχει γίνει θεσμός δεκαετίες τώρα. Στο Άστυ και πάλι, από τις 18 Μαΐου έως τις 5 Ιουλίου, θα… χορτάσουμε καλό σινεμά από όλο τον κόσμο. Είτε αυτό αφορά εθνικές κινηματογραφίες: ουγγρικό, γερμανικό, ιταλικό, χιλιανό, ιρανικό, τουρκικό, γαλλικό κ.ά. κινηματογράφο με τις πλέον χαρακτηριστικές ταινίες τους.

Είτε ημερήσια αφιερώματα σε σύγχρονους σκηνοθέτες που έχουν ήδη αφήσει το στίγμα τους, τόσο στα μεγάλα κινηματογραφικά φεστιβάλ όσο και στις αίθουσες κόβοντας πολλά εισιτήρια: Ζαν-Πιερ & Λυκ Νταρντέν, Ασγκάρ Φαραντί, Νουρί Μπιλγκέ Τσεϋλάν, Ρόι Άντερσον, Ζία Ζαγκέ, Αλεχάντρο Γκονζάλεζ Ινιάριτου, Ζακ Οντιάρ, Ντάνις Τάνοβιτς, Τζιμ Τζάρμους, κ.ά.

Είτε πλούσια αφιερώματα σε όλους εκείνους που μας έμαθαν σινεμά από τα γεννοφάσκια μας: και Άλφρεντ Χίτσκοκ και Ακίρα Κουροσάβα και Αμπάς Κιαροστάμι και Λουίς Μπουνιουέλ και Φρανσουά Τριφό και Αντρέι Ταρκόφσκι και Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ και Φεδερίκο Φελίνι και Βιμ Βέντερς και Λουκίνο Βισκόντι κ.ά., ενώ για πρώτη φορά διοργανώνονται αφιερώματα σε πρωταγωνιστές της μεγάλης οθόνης: Ρομπέρτο Μπενίνι, Τζέρεμι Άιρονς, Μίκι Μανόλοβιτς.

7 εβδομάδες – 49 ημερήσια αφιερώματα – 146 ταινίες συνολικά – 3 διαφορετικές προβολές καθημερινά με 1 εισιτήριο – ενώ σπεύδουμε για την, περιορισμένης διαθεσιμότητας, κάρτα διαρκείας για όλες τις ταινίες! Επιμένουμε στον καλό ποιοτικό κινηματογράφο. Επιμένουμε… σινεφίλ!

1η ΕΒΔΟΜΑΔΑ

 Πέμπτη 18 Μαΐου

 ΜΕΡΑ ΑΣΓΚΑΡ ΦΑΡΑΝΤΙ

ΤΙ ΑΠΕΓΙΝΕ Η ΕΛΙ

 (119’, 2009) Μια ομάδα παλιών συμφοιτητών οργανώνουν μια τριήμερη εκδρομή, στην οποία θέλουν να συστήσουν την Έλι στον πρόσφατα χωρισμένο Αχμάντ. Όταν, όμως, η τελευταία εξαφανίζεται ανεξήγητα, μια σειρά από μυστικά και ψέματα αρχίζουν να αποκαλύπτονται. Αργυρή Άρκτος στο Φεστιβάλ Βερολίνου.

 

ΕΝΑΣ ΧΩΡΙΣΜΟΣ

 (123’, 2011) Ο Ναντέρ και η Σιμίν διαφωνούν για το αν πρέπει να συνεχίσουν τη ζωή τους στο Ιράν και σκέφτονται να χωρίσουν. Αναγκασμένος να βρει μια γυναίκα να προσέχει τον πατέρα του που πάσχει από Αλτσχάιμερ, ο Ναντέρ θα βρεθεί ξαφνικά μπλεγμένος σε μια μοιραία παρεξήγηση. Όσκαρ & Χρυσή Σφαίρα Ξενόγλωσσης Ταινίας και Χρυσή Άρκτος στο Φεστιβάλ Βερολίνου.

 

ΠΑΡΕΛΘΟΝ

 (130’, 2013) Ο Αχμάντ επιστρέφει στο Παρίσι από την Τεχεράνη για να ολοκληρώσει τις διαδικασίες διαζυγίου με τη σύζυγό του Μαρί. Κατά την παραμονή του θα ανακαλύψει την καινούρια σχέση της με έναν Άραβα, τις διαρκείς συγκρούσεις με την κόρη της και μερικά καλά κρυμμένα μυστικά από το παρελθόν. Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας στο Φεστιβάλ Καννών.

 

Παρασκευή 19 Μαΐου

 ΜΕΡΑ ΡΟΜΑΝ ΠΟΛΑΝΣΚΙ

 

ΑΟΡΑΤΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

 (130’, 2010) Ένας συγγραφέας αναλαμβάνει να “ρετουσάρει” την αυτοβιογραφία ενός Βρετανού πρώην πρωθυπουργού αντικαθιστώντας έναν σύμβουλό του ο οποίος πέθανε υπό μυστηριώδεις συνθήκες. Για να δουλέψει, θα πάει σε μια απομονωμένη έπαυλη ενός αμερικανικού νησιού, όπου θα διαπιστώσει ότι το παρελθόν του πολιτικού είναι γεμάτο ανεπιθύμητα κι επικίνδυνα μυστικά. Αργυρή Άρκτος Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Βερολίνου.

 

ΜΑΧΑΙΡΙ ΣΤΟ ΝΕΡΟ

 (101’, 1962) Ένας νεαρός φοιτητής ακολουθεί ένα παντρεμένο ζευγάρι σε μια εκδρομή με το γιώτ τους. Ανάμεσα στους δυο άνδρες θα αναπτυχθεί ένας έντονος ανταγωνισμό, με επίκεντρο τη μοναδική γυναίκα της συντροφιάς. Το ελπιδοφόρο ντεμπούτο του Πολάνσκι στην πατρίδα του, την Πολωνία. Από τις ωραιότερες ταινίες διαλόγου που έγιναν ποτέ.

 

Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΚΑΙ Η ΚΟΡΗ

 (105’, 1994) Η Πολίνα Εσκομπάρ, που στο παρελθόν βασανίστηκε και βιάστηκε για τις πολτιτικές της πεποιθήσεις, αναγνωρίζει στο πρόσωπο ενός αγνώστου τον βασανιστή της. Τον παγιδεύει στο σπίτι της και αποφασίζει να τον δικάσει.

 

Σάββατο 20 Μαΐου

 ΜΕΡΑ ΝΤΕΪΒΙΝΤ ΛΙΝΤΣ

ΧΑΜΕΝΗ ΛΕΩΦΟΡΟΣ

 (135’, 1996) Ένας σαξοφωνίστας που πιστεύει ότι η γυναίκα του τον απατά οδηγείται στο έγκλημα. Καταδικάζεται σε θάνατο, όμως εξαφανίζεται μυστηριωδώς, και στη θέση του στο κελί των μελλοθανάτων βρίσκεται ένας νεαρός, άγνωστο το πώς και το γιατί. Από τις πιο δύστροπες νοηματικά ταινίες του Λιντς, κινείται σε μια δική της, γοητευτική, λογική.

 

ΟΔΟΣ ΜΑΛΧΟΛΑΝΤ

 (146’, 2001) Μια νεαρή, που μόλις έφτασε στο Λος Άντζελες με κρυφό όνειρο να γίνει ηθοποιός, ανακαλύπτει στο διαμέρισμά της μια κυνηγημένη κοπέλα που πάσχει από αμνησία. Στην προσπάθειά της να τη βοηθήσει, θα βυθιστεί σ’ έναν κόσμο του παραδόξου, όπου οι ίδιες μορφές, αλλά με άλλες ταυτότητες, κινούνται σε παράλληλα σύμπαντα. Βραβείο Σκηνοθεσίας στo Φεστιβάλ Καννών.

 

INLAND EMPIRE

 (172’, 2006) Η Νίκι Γκρέις, σταρ του Χόλιγουντ, ετοιμάζεται να πρωταγωνιστήσει στο ριμέικ μιας πολωνικής ταινίας. Στα γυρίσματα θα ερωτευτεί τον παρτενέρ της και θα μάθει για την “κατάρα” που άφησε ημιτελή την παλιά ταινία.

 

Κυριακή 21 Μαΐου

 ΜΕΡΑ ΑΛΕΧΑΝΤΡΟ ΓΚΟΝΣΑΛΕΣ ΙΝΙΑΡΙΤΟΥ

ΧΑΜΕΝΕΣ ΑΓΑΠΕΣ

 (147’, 2000) Ένας νεαρός προσπαθεί να βγάλει λεφτά από παράνομες σκυλομαχίες για να το σκάσει με τη γυναίκα του αδερφού του. Ένα φωτομοντέλο πείθει τον παντρεμένο εραστή της να εγκαταλείψει την οικογένειά του, αλλά τραυματίζεται και χάνει τη γάμπα της. Ένας κλοσάρ, πρώην μέλος επαναστατικής οργάνωσης, προσπαθεί να ξαναβρεί τους δεσμούς του με την κόρη του, η οποία νομίζει ότι είναι νεκρός.

 

ΒΑΒΕΛ

 (143’, 2006) Μαρόκο: Δυο τσοπανόπουλα ρίχνουν μια τουφεκιά πάνω σ’ ένα τουριστικό λεωφορείο και τραυματίζουν κατά λάθος μια Αμερικανίδα τουρίστρια. Μια Μεξικανίδα τροφός ταξιδεύει παράνομα στην πατρίδα της μαζί με τα αμερικανόπουλα που φυλάει. Τόκιο: Μια κωφάλαλη βιώνει άγρια το σεξουαλικό πέρασμα στην εφηβεία, ενώ ο πατέρας της αναζητάτε από την αστυνομία. Βραβείο σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Καννών και Όσκαρ μουσικής.

 

21 ΓΡΑΜΜΑΡΙΑ

 (124’, 2003) Η διασταυρούμενη μοίρα τριών χαρακτήρων: της Κριστίνα που έχασε την οικογένειά της σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα, του θρησκόληπτου πρώην κατάδικου Τζακ που ευθύνεται για τη δυστυχία της και του Πολ που μόλις έκανε μεταμόσχευση καρδιάς και προσπαθεί να πλησιάσει την Κριστίνα, γιατί κουβαλά την καρδιά του νεκρού συζύγου της. Βραβείο ερμηνείας στον Σον Πεν στο φεστιβάλ Βενετίας και υποψηφιότητες για Όσκαρ για τη Ναόμι Γουότς και τον Μπενίτσιο ντελ Τόρο.

 

Δευτέρα 22 Μαΐου

 

ΧΡΥΣΟΙ ΦΟΙΝΙΚΕΣ

 

ΑΤΙΘΑΣΗ ΚΑΡΔΙΑ

 (125’, 1990) Έχοντας σκοτώσει έναν κακοποιό ο οποίος αποπειράθηκε να τον δολοφονήσει, ο Σέιλορ βγαίνει από τη φυλακή και φεύγει με την αγαπημένη του Λούλα για την Καλιφόρνια. Η μητέρα της τελευταίας όμως έχει ορκιστεί να τους σταματήσει με κάθε τρόπο. Σε σκηνοθεσία Ντέιβιντ Λιντς

 

Ο ΘΕΙΟΣ ΜΠΟΥΝΜΙ ΘΥΜΑΤΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΖΩΕΣ ΤΟΥ

 (114’, 2010) Στην ταϊλανδέζικη ζούγκλα, ο βαριά άρρωστος Μπούνμι αρχίζει να δέχεται επισκέψεις από τον κόσμο των πνευμάτων και να ανακαλεί τις προηγούμενες ζωές του. Σε σκηνοθεσία Απιτσατπόνγκ Βερεσεθακούλ.

 

ΡΟΖΕΤΑ

 (95’, 1999) Η νεαρή Ροζέτα, που ζει με την αλκοολική μητέρα της σε μια παραγκούπολη κάπου στο Βέλγιο, κυνηγημένη από την ντροπή του περιθωρίου, δεν διστάζει μπροστά σε τίποτα για να διεκδικήσει μια θέση στην κοινωνία, ξεκινώντας από τη βασική προϋπόθεση: να βρει δουλειά. Σε σκηνοθεσία αφών Νταρντέν.

 

Τρίτη 23 Μαΐου

 

ΜΕΡΑ ΖΑΝ-ΠΕΡ & ΛΥΚ ΝΤΑΡΝΤΕΝ

 

ΔΥΟ ΗΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

 (95’, 2014) Η Σαντρά, μια εργαζόμενη μητέρα με προβλήματα κατάθλιψης, έχει στη διάθεσή της ένα σαββατοκύριακο για να πείσει τους 16 συναδέλφους της να αλλάξουν γνώμη και να αποποιηθούν το μπόνους τους, όρο που έχει θέσει η εργοδοσία ώστε να μη χάσει τη δουλειά της εκείνη.

 

Η ΣΙΩΠΗ ΤΗΣ ΛΟΡΝΑ

 (105’, 2008) Η Λόρνα, Αλβανή μετανάστρια στη Λιέγη, παντρεύεται με λευκό γάμο τον ναρκομανή Κλοντί και αποκτά βελγική υπηκοότητα. Οι σχέσεις τους είναι τυπικές, εκείνος όμως ζητά τη βοήθειά της για να αποτοξινωθεί, ενώ οι μαφιόζοι συνεργάτες της θέλουν να τον βγάλουν από τη μέση.

 

ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ

 (87’, 2011) Εγκαταλειμμένος από τον πατέρα του, ο 12χρονος Σιρίλ υιοθετείται προσωρινά από τη Σαμάνθα, μια νεαρή κομμώτρια, η οποία προσπαθεί να του συμπαρασταθεί και να κατευνάσει την ανεξέλεγκτη οργή του.

 

Τετάρτη 24 Μαΐου

 

ΜΕΡΑ ΤΖΕΡΕΜΙ ΑΪΡΟΝΣ

 

ΜΟΙΡΑΙΟ ΠΑΘΟΣ

 (111’, 1992) Ένας διακεκριμένος Άγγλος υπουργός ερωτεύεται τη φιλενάδα του γιου του και αφήνεται να παρασυρθεί από το μοιραίο αυτό πάθος.

 

ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΩΝ ΠΝΕΥΜΑΤΩΝ

 (140’, 1993) Η ιστορία του Τρουέμπα, γαιοκτήμονα, γερουσιαστή, οικογενειακού δυνάστη και της γυναίκας του Κλάρας, που τιμά τα πνεύματα του παλιού αρχοντικού της, προτού το στοιχειώσει και η ίδια με τη σειρά της.

 

ΚΙΝΕΖΙΚΟ ΚΟΥΤΙ

 (109’, 1997) Η ζωή στο Χονγκ Κονγκ τους τελευταίους έξι μήνες πριν από την παράδοσή του στην Κίνα, μέσα από τη διασταυρούμενη μοίρα ενός Άγγλου δημοσιογράφου, μιας Κινέζας ιδιοκτήτριας καραόκι μπαρ, μιας νεαρής του δρόμου από το Χονγκ Κονγκ, ενός Κινέζου επιχειρηματία και ενός μποέμ τραγουδιστή.

2η ΕΒΔΟΜΑΔΑ

 

Πέμπτη 25 Μαΐου

 

ΜΕΡΑ ΑΛΦΡΕΝΤ ΧΙΤΣΚΟΚ

 

ΝΑΥΑΓΟΙ

 (97’, 1944) Στην περίοδο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου σε μια σωσίβια λέμβο στον Ειρηνικό, βρίσκονται οι επιζώντες ενός ναυαγίου, αλλά κι ένας Γερμανός αξιωματικός που προσπαθεί να γλυτώσει το λιντσάρισμα.

 

ΡΕΒΕΚΚΑ

 (130’, 1940) Μια γκουβερνάντα παντρεύεται έναν Άγγλο αριστοκράτη, για ν’ ανακαλύψει πως ο ίδιος και το προσωπικό του παράξενου πύργου του, είναι ακόμα επηρεασμένοι από την πρώτη γυναίκα του, τη Ρεβέκκα, που πέθανε κάτω από μυστηριώδεις συνθήκες.

 

NOTORIOUS

 (101’, 1946) Η υπεράνω πάσης υποψίας Αλίσια Χούμπερμαν προσλαμβάνεται από τις αμερικανικές αρχές για να διεισδύσει σε μια ομάδα ναζί που έχει καταφύγει στο Ρίο ντε Τζανέιρο. Μια σειρά παρεξηγήσεων θα απομακρύνουν σταδιακά τη γενναία ηρωίδα από τον γοητευτικό πράκτορα Ντέβλιν, τον άνθρωπο που την έχει σύρει σ’ αυτό το ριψοκίνδυνο παιχνίδι και τον οποίο έχει ερωτευθεί παράφορα.

 

Παρασκευή 26 Μαΐου

 ΜΕΡΑ ΑΚΙΡΑ ΚΟΥΡΟΣΑΒΑ

 

ΡΑΝ

 (160’, 1985) Στην μεσαιωνική Ιαπωνία, ο άρχοντας Ιτσιμόντζι έχει γεράσει και θέλει να αφήσει στη θέση του τους τρεις γιους του. Το μόνο που τους ζητά είναι να μένει ως φιλοξενούμενος στα κάστρα τους. Ενώ οι δύο μεγάλοι συμφωνούν, ο μικρός δείχνει ασέβεια κι εξορίζεται. Αυτή είναι και η αρχή ενός τρομερού πολέμου.

 

ΓΙΟΖΙΜΠΟ

 (110’, 1961) Ο Yojimbo είναι ένας περιπλανώμενος σαμουράι που πάει σε μία μικρή αγροτική πόλη. Γρήγορα μαθαίνει ότι η πόλη είναι χωρισμένη σε δύο συμμορίες και αποφασίζει να φέρει την μία συμμορία εναντίον της άλλης για να ελευθερώσει την πόλη.

 

Ο ΘΡΟΝΟΣ ΤΟΥ ΑΙΜΑΤΟΣ

 (110’, 1957) Με την παρακίνηση της γυναίκας του, ο στρατηγός Τακετόρι Ουασίντζου βάφει τα χέρια του με αίμα προκειμένου να κατακτήσει την εξουσία. Η απληστία τον τυφλώνει, τα εγκλήματα συνεχίζονται για τη διατήρηση της εξουσίας, χωρίς ο ήρωας να συνειδητοποιεί ότι απεργάζεται την αυτοκαταστροφή του.

Σάββατο 27 Μαΐου

 ΓΑΛΛΙΚΑ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΑ

 

ΟΙ ΚΥΡΙΑΚΕΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΑΒΡΑΙ

 (110’, 1962) Ο Πιέρ έχει σκοτώσει ένα μικρό παιδί στο Βιετνάμ όπου και υπηρέτησε. Τώρα, πίσω στη Γαλλία, πάσχει από στρες και μερική αμνησία και ζει σαν «φυτό». Θα γνωρίσει ένα κοριτσάκι, που το έχει παρατήσει ο πατέρας της σε ένα οικοτροφείο. Θα νιώσει πατέρας και κάθε Κυριακή έχουν ραντεβού. Φυσικά, αυτό θα παρεξηγηθεί. Σε σκηνοθεσία Σερζ Μπουργκινιόν.

 

ΠΕΡΥΣΙ ΣΤΟ ΜΑΡΙΕΝΜΠΑΝΤ

 (92’, 1961) Σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο στην εξοχή, ένας άντρας (Χ) χρησιμοποιεί όλα τα θεμιτά μέσα για να πείσει μια παντρεμένη γυναίκα (Α) να φύγει μαζί του. Η γυναίκα μόλις και μετά βίας μπορεί να ανακαλέσει στη μνήμη της την ερωτική ιστορία που είχαν, ή μήπως δεν είχαν, τον προηγούμενο χρόνο στο Μαρίενμπαντ. Ο σύζυγος ή συνοδός (Μ), παραμένει σταθερά και διακριτικά στο πλευρό της, ρωτώντας κάθε λίγο για την υγεία της, αδιαφορώντας για τα αισθήματά της. Σε σκηνοθεσία Αλέν Ρενέ.

 

Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΝΟΗ

 (150’, 1966) Ο Gustave Manda, γνωστός και ως Gu, είναι ένας επικίνδυνος γκάνγκστερ που το σκάει από τη φυλακή και πηγαίνει στο Παρίσι για να βρει την αγαπημένη του Manouche. Εκεί θα βρει και άλλους φίλους του και θα εμπλακεί σε μια γκανγκστερική δολοφονία. Πριν φύγει από τη χώρα μαζί με τη Manouche, χρειάζεται να κάνει μια τελευταία κομπίνα για να εξασφαλίσει χρήματα. Κάτι τέτοιο όμως δεν είναι και τόσο εύκολο, ιδίως αν έχεις τον επιθεωρητή Blot στα πόδια του… Σε σκηνοθεσία Ζαν-Πιερ Μελβίλ.

 

Κυριακή 28 Μαΐου

 ΜΕΡΑ ΖΑΚ ΟΝΤΙΑΡ

 

DHEEPAN

 (109’, 2015) Για να αποδράσουν από τον εμφύλιο πόλεμο στη Σρι Λάνκα, ένας πρώην στρατιώτης των Τίγρεων του Ταμίλ, μια νεαρή γυναίκα κι ένα κορίτσι, παριστάνουν την οικογένεια. Καταλήγουν λίγο έξω από το Παρίσι. Πρέπει να χτίσουν μια νέα ζωή μαζί, παρόλο που είναι παντελώς άγνωστοι μεταξύ τους. Χρυσός Φοίνικας στο Φεστιβάλ Καννών.

 

ΣΩΜΑ ΜΕ ΣΩΜΑ

 (115’, 2012) Ο Αλί βρίσκεται μοναχός, χωρίς σπίτι, χωρίς φίλους και χωρίς χρήματα, έχοντας δίπλα του τον γιο του, τον 5χρονο Σαμ, ο οποίος δύσκολα τον αναγνωρίζει. Σκοπός του είναι φτάσει στις Αντείπες, στα νότια της Γαλλίας, εκεί που ζει η αδελφή του. Και πράγματι, αυτή τον βάζει να μείνει στο γκαράζ και φροντίζει το παιδί. Και τότε, ο Αλί πέφτει πάνω στην όμορφη Στεφανί, συνοδεύοντας την σπίτι της. Αυτή είναι εκπαιδεύτρια φαλαινών κι αυτός είναι πάμπτωχος. Όλα είναι εναντίον του. Όμως, θα τον πάρει τηλέφωνο, αλλά καταμεσής της νύχτας. Τα δεδομένα έχουν αλλάξει με έναν τραγικό τρόπο.

 

ΕΝΑΣ ΠΟΛΥ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΣ ΗΡΩΑΣ

 (107’, 1996) Κατά τα τέλη του Β Παγκοσμίου Πολέμου, ένας άντρας μαθαίνει πως οι γονείς του συνεργάζονταν με τους Γερμανούς. Εγκαταλείπει το σπίτι του και πηγαίνει στο Παρίσι, όπου γίνεται μέλος της Αντίστασης. Βραβείο Σεναρίου στο Φεστιβάλ Καννών.

 

Δευτέρα 29 Μαΐου

 

ΜΕΡΑ ΑΝΤΡΕ ΤΕΣΙΝΕ

 

ΔΕΝ ΦΙΛΩ… ΣΤΟ ΣΤΟΜΑ

 (113’, 1991) Ένας νεαρός άντρας εγκαταλείπει την μικρή του πόλη για το Παρίσι. Αθώος και άβγαλτος πέφτει στην φλεγόμενη κοινωνία της πρωτεύουσας και «πνίγεται». Σύντομα θα καταλήξει να εκπορνεύεται, αντί να γίνει ηθοποιός που ονειρευόταν.

 

ΟΙ ΑΔΕΛΦΕΣ ΜΠΡΟΝΤΕ

 (120’, 1979) Τέσσερα νεαρά αδέλφια, η Σαρλότ, ο ζωγράφος Μπράνγουελ, η Εμιλί και η Αν Μπροντέ, ζουν σε ένα μικρό χωριό στην επαρχία της Αγγλίας. Ζουν μια στωική ζωή και συμπαραστέκονται το ένα στο άλλο. Αυτό που θα ακολουθήσει περνάει μέσα από ευτυχισμένες και τραγικές στιγμές για να καταλήξει σε θρύλος της τέχνης.

 

ΕΝΑΣ ΑΚΡΑΙΟΣ ΕΡΩΤΑΣ

 (124’, 1998) Ο Martin στα 20 του φεύγει από το σπίτι του και πηγαίνει στο Παρίσι, όπου γίνεται μοντέλο. Τότε γνωρίζει την Alice, την φίλη του αδερφού του και την ερωτεύεται. Ένας παθιασμένος έρωτας ξεκινά, και όλα φαίνονται να κυλούν ομαλά, παρά την άρνηση του Martin να μοιραστεί με την Alice κάποια πράγματα για το παρελθόν του, όπως τους λόγους που τον έκαναν να φύγει από το σπίτι του. Η συμπεριφορά του Martin θα φύγει εκτός ελέγχου και θα φτάσει στα όρια της τρέλας, όταν του ανακοινώσει η Alice ότι περιμένει το παιδί του.

 

Τρίτη 30 Μαΐου

 

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ

 

ΥΠΟΣΧΕΣΗ

 (92’, 1996) Ο Igor και ο πατέρας του Roger βγάζουν χρήματα ενοικιάζοντας διαμερίσματα σε παράνομους μετανάστες. Η αναστάτωση δε θα αργήσει να έρθει όταν ο επιθεωρητής του κτιρίου έρθει αιφνιδιαστικά για έλεγχο. Σε σκηνοθεσία αφών Νταρντέν.

 

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΓΙΟΡΤΗ

 (105’, 1998) Η ημερομηνία της γιορτής του πατέρα μιας μεγάλης δανέζικης και εύρωστης οικογένειας, πλησιάζει. Τα παιδιά και τα εγγόνια του “πάτερ φαμίλια”, καθώς και πλήθος άλλων συγγενών, αρχίζουν να καταφθάνουν στο πολυτελές ξενοδοχείο του για να του ευχηθούν. Το χαρμόσυνο γεγονός της οικογενειακής γιορτής, επισκιάζει ο σχετικά πρόσφατος θάνατος μιας κόρης του εορταζόμενου. Σε σκηνοθεσία Τόμας Βίντερμπεργκ.

 

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΥΠΟΘΕΣΗ

 (112’, 2013) Ένα κρύο απόγευμα του Μάρτη, ο Μπαρμπού σκίζει τους δρόμους με 50 χιλιόμετρα την ώρα πάνω από το όριο ταχύτητας, χτυπώντας εντέλει ένα παιδί. Το παιδί σκοτώνεται ακαριαία. Μια ποινή ανάμεσα σε τρία και δεκαπέντε χρόνια είναι μπροστά για τον Μπαρμπού. Σε σκηνοθεσία Καλίν Πέτερ Νέτζερ.

 

Τετάρτη 31 Μαΐου

 

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

 

FRANCES HA

 (86’, 2012) Η Φράνσις είναι μια 27χρονη χορεύτρια που ζει μαζί με την κολλητή της, Σόφι. Δεν δείχνει να έχει ελπίδες να πιάσει κάποια σοβαρή δουλειά και η Σόφι δείχνει να είναι η μόνη που την καταλαβαίνει. Όταν η Σόφι αποφασίζει να μετακομίσει σε μια ονειρική για αυτήν τοποθεσία, η Φράνσις μένει έκθετη να δει πώς θέλει να ζήσει πλέον τη ζωή της, όντας ανίκανη να στηρίξει το νοίκι, αλλά και να αναλάβει σοβαρές ευθύνες. Σε σκηνοθεσία Νόα Μπάουμπαχ.

 

NEBRASKA

 (115’, 2013) Ένας φτωχός γηραιός άντρας, ο Γούντι Γκραντ, ζει στη Μοντάνα, αλλά δραπετεύει συχνά στη μακρινή Νεμπράσκα για να συλλέξει τα χρήματα ενός λαχνού, που νομίζει ότι έχει κερδίσει. Αναστατωμένοι από τη συνεχώς αυξανόμενη παραφροσύνη του, η οικογένεια του συζητάει το ενδεχόμενο να τον κλείσει σε κλινική, μέχρι που ο ένας από τους δύο γιους του, ο Ντέιβιντ, προσφέρεται να τον πάρει με αυτοκίνητο, όσο μάταιο κι αν είναι κάτι τέτοιο. Σε σκηνοθεσία Αλεξάντερ Πέιν.

 

ΤΑ ΜΥΘΙΚΑ ΠΛΑΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΝΟΤΟΥ

 (91’, 2012) Η εξάχρονη κι ατρόμητη Χάσπαπι ζει με τον πατέρα της, Γουίνκ, στην κοινότητα Bathtub στον αμερικανικό νότο, στους βάλτους της Λουιζιάνα. Ο Γουίνκ κρατάει μια σκληρή στάση ως πατέρας, για να την προετοιμάσει για την στιγμή που δεν θα μπορεί πια να είναι δίπλα της. Μια αρρώστια χτυπάει τον Γουίνκ και η φύση αναστατώνεται λες και έρχεται το τέρμα του κόσμου. Αυτή τη στιγμή επιλέγει η Χάσπαπι για να αναζητήσει τη μητέρα της. Σε σκηνοθεσία Μπέιν Ζάιτλιν.