Σκηνοθεσια:Joachim Lafosse
Παίζουν: Bérénice Bejo, Cédric Kahn, Marthe Keller
8Overall Score

Τι συμβαίνει όταν δύο πρώην σύντροφοι αναγκάζονται να μείνουν κάτω από την ίδια στέγη, έχοντας πάρα πολλά άλυτα ζητήματα ανάμεσά τους; O Boris και η Marie έχουν χωρίσει και μοιράζονται την κηδεμονία των δύο κοριτσιών τους. Η μεταξύ τους κατάσταση δεν είναι η καλύτερη που θα μπορούσε, μιας και υπάρχει πολύς συσσωρευμένος θυμός από την πλευρά της Marie, η οποία από συζητήσεις που γίνονται κατά τη διάρκεια μιας απρόσμενης επίσκεψης του Boris, είναι εμφανές πως στήριζε την οικογένεια οικονομικά κι αυτό την έχει κουράσει. Από την άλλη, ο Boris δεν έχει σταθερή δουλειά (είναι αρχιτέκτονας και δουλεύει με projects) κάτι που τον καθιστά ανίκανο να στηρίξει τα παιδιά του και να είναι σωστός απέναντι στις υποχρεώσεις του, είτε αυτές είναι νόμιμες είτε παράνομες…

Η σχέση του ζευγαριού θα φτάσει στα όριά της όταν ο Boris αναγκαστεί να μείνει σχεδόν εκβιαστικά στο διαμέρισμα της Marie (στο οποίο είχε κάνει την ανακαίνιση ο ίδιος), πράγμα που θα φέρει την πρώην σύντροφό του σε πολύ δύσκολη θέση. Οι δυο τους θα βρεθούν σε μια συνεχή αντιπαράθεση για τα πάντα κι αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τα παιδιά, οι οικογένειές τους και οι κοινοί τους φίλοι να βρεθούν στο κέντρο μιας εμπόλεμης ζώνης.

Δύσκολο film, καθόλου ευχάριστο αλλά και πολύ αληθινό. Το κλίμα μέσα στο σπίτι όταν είναι παρόντες και οι δύο είναι τοξικό. Η βαριά ατμόσφαιρα και η ψυχολογική πίεση που νιώθει η Marie περνάει στον θεατή. Η απόγνωση που νιώθει, καθώς έχει φύγει ο έρωτας κι έχουν μείνει μόνο τα προβλήματα και η κόντρα, την πιέζει τόσο ώστε να βρει λύση για το οικονομικό πρόβλημα του πρώην συντρόφου της. Από τη συμπεριφορά της καταλαβαίνουμε πως του δίνει την ελάχιστη δυνατή προσοχή και δεν εστιάζει το βλέμμα της σε αυτόν. Προκατειλημμένη και αποφασισμένη πως ο Boris δεν χωράει πλέον στη ζωή της, η Marie απλά λειτουργεί στον αυτόματο πιλότο με κύριο μέλημα την ψυχική υγεία των κοριτσιών τους και τη δική της. Η μητέρα της Marie (Marthe Keller) κάποια στιγμή της εξηγεί πως είναι απίθανο κάποιος να είναι ερωτευμένος με έναν άνθρωπο για όλη του τη ζωή και πως η ωριμότητα είναι αυτή που αλλάζει τον έρωτα σε συντροφικότητα και φιλία, αισθήματα που διαρκούν περισσότερο από τη σεξουαλική ένταση. Δυστυχώς, οι οικονομικές διαφορές έχουν μπει για τα καλά ανάμεσα στο πρώην ζευγάρι και έχουν μεγαλώσει περισσότερο το κενό ανάμεσα τους με τις πιθανότητες να μείνουν έστω φίλοι να είναι ελάχιστες.

Ο Cedric Kahn είναι εξαιρετικός ως ο αλεξιπτωτιστής – γονιός Boris, με τις εμφανίσεις του να είναι ξαφνικές κι απρογραμμάτιστες, κάτι που εξοργίζει και αποσυντονίζει τη Marie της Berenice Bejo. Είναι τόσο πικραμένος με την όλη κατάσταση που σε ορισμένα σημεία ξεφεύγει και χάνει το όποιο δίκιο μπορεί να έχει, κάνοντας τη ζυγαριά να κλίνει προς το μέρος της πρώην του, η οποία φτάνει να έχει σχεδόν αποκλειστικά αμυντική στάση απέναντί του. Όμως και η δική του θέση δεν είναι καλύτερη, καθώς έχει πολλά σκοτεινά μπλεξίματα, χωρίς να φαίνεται αχτίδα φωτός και κάποια λύση πουθενά. Η Marie τον μπλοκάρει διαρκώς απ’ το να δουλέψει για λογαριασμό της μητέρας της κι αυτό χειροτερεύει ακόμη περισσότερο τη σχέση τους, μεταμορφώνοντας την προσωπική διαμάχη τους σε σύγκρουση μεταξύ της αστικής και της εργατικής τάξης.

Η σχεδόν ανεπαίσθητη κλιμάκωση έρχεται λίγα λεπτά πριν από τους τίτλους τέλους και το φινάλε δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικό σε αυτήν την ταινία που μας καθιστά μάρτυρες του πώς ένας έρωτας κι ένας γάμος δεκαπέντε ετών μπορεί να γίνουν έρμαια των οικονομικών διαφορών μεταξύ δύο ανθρώπων.

Ευχαριστούμε τον Αλέξανδρο Ρωμανό Λιζάρδο για την ευγενική παραχώρηση του κειμένου του.