Απο τους: Α. Ρ. Λιζάρδο και τον Παναγιώτη Γάκη

Το «Freaks« συναντάει τον «Κυνόδοντα» σε μια ταινία που θα ζήλευε ο Αλμοδόβαρ.

Το παράξενο «Δέρμα – Pieles/Skin» (που στη χώρα μας δεν θα κυκλοφορήσει κινηματογραφικά λόγω της παγκόσμιας διάθεσης του αποκλειστικά μέσω της συνδρομητικής πλατφόρμας του Netflix) είναι ένα ψυχογράφημα για την σχηματική σημαντικότητα που δίνει στην διαφορετικότητα η κοινωνία μας.

Τέσσερις ιστορίες δυσμορφικών πλασμάτων: Μια νάνος που την εκμεταλλεύεται ένας τηλεοπτικός παραγωγός σε ένα -Japan friendly- πρόγραμμα Τeletabies, μια γυναίκα με παραμορφωμένο πρόσωπο που έχει δυο εραστές -έναν που την ερωτεύεται εξαιτίας της δυσμορφία της και έναν παραμορφωμένο που έχει όνειρο ζωής να μεταμορφωθεί μέσω αισθητικών επεμβάσεων-, μια πόρνη που στη θέση των ματιών έχει δυο διαμάντια και ένα κορίτσι που αντί για στόμα έχει σφυχτήρα με ασύμμετρες τρίχες. Στη ζωή της τελευταίας θα εμφανιστεί απρόσμενα ένας αυτοκτονικός τύπος που θέλει να αποκοπεί από τα πόδια του για να γίνει γοργόνα. Όλα αυτά σε ένα περιβάλλον ροζ και λιλά (κάτι που αισθητικά σεβάστηκαν πλήρως όλοι οι συντελεστές και στην επίσημη παρουσίαση της ταινίας στη Μπερλινάλε).

Αυτό το παράξενο δημιούργημα του νεαρού σκηνοθέτη Εντουάρντο Καζανόβα είναι και προκλητικό για την πρόκληση αλλά αποτελεί και μια αυτοπροσδιορισμένη μεταφροϋδική αυτάρεσκη μελέτη του ιδίου του δημιουργού. Ασκεί γοητεία και περιέργεια στον θεατή που βυθίζεται σε ένα porn pink Ζενε-ικό κόσμο μόνο που εδώ οι ήρωες του «Ντελικατέσεν» και της «Πόλης των Χαμένων Παιδιών» μεταμορφώνονται σε παραμορφωμένες πτυχές της «Αμελί».

Περισσότερο ενδιαφέρον όμως πέρα από τον κόσμο που εκμεταλλεύεται τα so-called φρικιά, έχει η ανάλυση αυτών -που γοητεύονται από «αυτά» τα φρικιά- και τους κινούν την περιέργεια καθώς και οι -ελάχιστες- μεταξύ τους σχέσεις.

Film director, actors and producers attend the ‘Skins’ (Pieles).

Film director and actors attend the ‘Skins’ (Pieles).

Ευχαριστούμε τον Αλέξανδρο Ρωμανό Λιζάρδο για την ευγενική παραχώρηση του κειμένου του.