Σκηνοθεσια: Ben Affleck
Παιζουν: Ben Affleck, Elle Fanning, Brendan Gleeson
6.5Overall Score

Όταν μπαίνεις στην αίθουσα για να παρακολουθήσεις την επόμενη ταινία του σκηνοθέτη Μπεν Άφλεκ οι προσδοκίες είναι μεγάλες. Από το Gone Baby Gone στο The Town και το Argo η πορεία ήταν πάντα ανοδική. Και τώρα το Live By Night παρόλο που δεν καταφέρνει να υπερβεί τις προσδοκίες που έχουν προκαλέσει στη συνείδηση του κοινού οι προηγούμενες ταινίες του, του αναγνωρίζουμε ότι η νέα του σκηνοθετική απόπειρα παραμένει μια καλή γκανστερική ταινία. Η υπόθεση εξελίσσεται στην Αμερική της εποχής της ποτοαπαγόρευσης. Ο Μπεν Άφλεκ να υποδύεται έναν βετεράνο λιποτάκτη που αργά και σταδιακά σκαρφαλώνει στην ιεραρχία της μαφίας παρόλο που ο πατέρας του είναι αρχηγός αστυνομίας. Μη φοβάστε, δεν δίνουμε σπόιλερς: Κάπως έτσι ξεκινάει η ταινία…

Μια από τις αφηγηματικές αρετές είναι η σκίαση του ζητούμενου από το σκηνοθέτη, έτσι ενώ αρχικά ο θεατής νομίζει ότι η εστίαση είναι σε γεγονότα και καταστάσεις, σταδιακά ανακαλύπτεις ότι ποτέ δεν βάζει σε δεύτερη μοίρα την σχέση πατέρα και γιου (στην πορεία δε, αυτό το μέρος της ιστορίας ενδυναμώνεται). Και είναι πραγματικά άξιο προσοχής ότι όσο ξετυλίγεται η ιστορία, βλέπουμε τους ανθρώπους που περιβάλουν τον χαρακτήρα του Άφλεκ να έχουν κοινά έως πανομοιότυπα προβλήματα με κύριο αυτό της έλλειψης ενός προτύπου από τον οικογενειακό χώρο στην προσπάθεια τους να ερμηνέψουν ή να καλύψουν το κενό μέσα τους. Αυτό είναι ίσως και το μοναδικό σκοτεινό σημείο σε επίπεδο προθέσεων αφού η ταινία σε καθοδηγεί προς εκείνη την κατεύθυνση, δεν δίνει όμως απαντήσεις ικανές να λειτουργήσουν ως δικαιολογία σε δράσεις και αντιδράσεις με ψυχαναλυτική φόρμα και όρους.

Με φωτογραφία και σκηνικά που συνειρμικά παραπέμπουν στο Great Gatspy, η ταινία παλεύει να σε βάλει στο Thirty’s ύφος που στοχεύει. Αν και ως δημιουργία κυλάει σε γενικές γραμμές αργά, γεγονός που σε σημεία κουράζει, ο θεατής βγαίνει αποζημειωμένος με τις σκηνές δράσης που μπορεί να χάνουν από ένταση, προσφέρουν όμως αρκετά στοιχεία για τους ίδιους τους χαρακτήρες!

Ο μόνος λόγος που ένας θεατής ίσως οφείλει να έχει υψηλές προσδοκίες και να είναι αυστηρός με τον Σκηνοθέτη Άφλεκ είναι γιατί το επόμενο του project είναι ο Batman (solo movie) αν βέβαια δεν παραιτηθεί από την καρέκλα του σκηνοθέτη μέχρι τότε. Οπότε ας κάνει σε τέτοιες ταινίες τα πειράματα του γιατί μετά έχει να συγκριθεί με τον αριστουργηματικό Νόλαν και τον εξαιρετικό διευθυντή φωτογραφίας (κάπου εδώ βήχουμαι το όνομα Ζακ Σνάιντερ).