Σκηνοθεσια: Kiyoshi Kurosawa
Παιζουν: HIDETOSHI NISHIJIMA, YÛKO TAKEUCHI, TORU BABA
7Overall Score

Το Creepy (στα ιαπωνικά ο τίτλος περιλαμβάνει και τον υπότιτλο: «ο ψεύτικος γείτονας») είναι μια ταινία που επί δύο ώρες δικαιώνει ασταμάτητα τον τίτλο της. Ο Kiyoshi Kurosawa, γνωστός μαέστρος της σκηνοθεσίας για την ικανότητά του να συνδυάζει το συμβατικό με μια πιο διεστραμμένη προσωπική αντίληψη των πραγμάτων, αναλαμβάνει να δραματοποιήσει ένα αστυνομικό μυθιστόρημα, που θέλει τον πρωταγωνιστή, πρώην αστυνομικό, να μετακομίζει με τη γυναίκα του σε μια φαινομενικά ήσυχη πόλη, για να διδάξει δικαστική ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο. Όταν ένας πρώην συνάδελφός του τον πλησιάζει για να διαλευκάνουν μαζί μια παλιά άλυτη υπόθεση εξαφάνισης, εκείνος πρέπει παράλληλα να αντιμετωπίσει έναν γείτονα με… παράξενες ορέξεις. Πίσω από ένα πρασινωπό παγωμένο φίλτρο, χρησιμοποιώντας πολλές αναφορές στην αμερικάνικη εγκληματολογία, από την αρχή της ταινίας, γίνεται σαφές στο θεατή πως το στοιχείο της βίας θα χρησιμοποιηθεί ως μέσο προώθησης της πλοκής, και όχι για να προκαλέσει τρόμο – αν και τελικά τον προκαλεί. Ο Teruyuki Kagawa, ηθοποιός ιδιαίτερα αγαπητός στον σκηνοθέτη, αλλά και σε εμάς, ενσαρκώνει την περίπλοκη προσωπικότητα του creepy γείτονα, ισορροπώντας με ευκολία σε μια γκάμα μεταξύ αθωότητας, δειλίας, κακίας, θυμού και διαστροφής, και αποτελεί ίσως τον βασικό λόγο για να παρακολουθήσει κανείς την ταινία. Το καστ που τον πλαισιώνει εμφανίζεται ίσως σκόπιμα υποτονικό. Στο ρόλο του πρώην αστυνομικού, ο Hidetoshi Nishijima που τον αγαπάμε περισσότερο για τη φωνή του και λιγότερο για τις εμφανίσεις του, ενώ δίπλα του, στο ρόλο της συζύγου νοικοκυράς, η μούσα πολλών Ιαπώνων σκηνοθετών, και ιδιαίτερα αγαπητή σ’ εμάς Yuuko Takeuchi.

Το 29ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τόκυο τίμησε τον σκηνοθέτη με το ειδικό βραβείο Σαμουράι, και παρακολουθώντας κανείς την ταινία Creepy, μπορεί να καταλάβει το λόγο. Οι λάτρεις του παράξενου, και οι πιο ανοιχτόμυαλοι θα την αγαπήσουν, οι φαν όμως του αμερικάνικου creepy είδους, ίσως υπάρξουν ακόμα και σημεία που θα γελάσουν ή θα παραξενευτούν. Όμως η σκοπιά του Ιάπωνα δημιουργού διαφέρει παρασάγγας από εκείνη όλων των υπόλοιπων στον κόσμο, και αυτό είναι κάτι που οφείλουμε να σεβαστούμε, είτε μας αρέσει είτε όχι.