Ανταπόκρισή από το φεστιβάλ του Τορόντο
Αλέξανδρος Ρωμανός Λιζάρδος
(σε συνεργασία με τον Παναγιώτη Γάκη)

Δεν μάζεψαν ένα αστέρι για να λάμψει το κόκκινο χαλί την πρώτη μέρα του φεστιβάλ του Τορόντο αλλά επτά. Τους ονόμασαν υπέροχους επτά –αλλά μάλλον για τους τύπους-. Όσα φλας όμως και αν έσκασαν, όσα ουρλιαχτά και αν ακούστηκαν όταν ο Ντένζελ Γουόσινγκτον, ο Κρίς Πράτ και ο Ήθαν Χοκ πάτησαν στο κόκκινο χαλί, τόσο χαλαρό ήταν και το χειροκρότημα στο τέλος της προβολής. Και όχι αδικαιολόγητα:

Ο Αντουάν Φουκουά θέλησε με αυτή την ταινία του να εξαργυρώσει μια σειρά από εμπορικές και καλλιτεχνικές επιτυχίες (The Equalizer, Εφεδρικοί δολοφόνοι, ημέρα εκπαίδευσης κλπ) και επέλεξε να μεταφέρει ξανά στον κινηματογράφο όχι ένα απλό και τυχαίο γουέστερν αλλά την εμπορική και καλλιτεχνική επιτυχία του Ακίρα Κουροσάβα (γνωστή στα ελληνικά ως «Οι 7 Σαμουράι») που κέρδισε μεταξύ άλλων 2 υποψηφιότητες για Όσκαρ (καλλιτεχνικής διεύθυνσης και κουστουμιών) και στη συνέχεια έγινε ριμέικ με αρκετά σίκουελ το 1960 από τον John Sturges με τους Γιουλ Μπρίνερ, Στιβ Μακουίν και Τσαρλ Μπρόνσον.

Αρκετά μπερδεμένος με το αισθητικό αποτέλεσμα και τις κοινωνικές προεκτάσεις που ήθελε να εντάξει στο γεμάτο πολιτική ορθότητα γουέστερν του, αναλώνεται στο να αφηγηθεί περισσότερο τις ιστορίες των ηρώων παρά στο να χτίσει χαρακτήρες που θα κάνουν το κοινό να ακολουθήσει την περιπέτεια τους. Η μεγάλη δε διάρκεια της ταινίας, αν και με υπέροχα φωτογραφημένα πλάνα, κουράζει όσο η ταινία οδηγείται στη σκηνή κλειδί με τη μεγάλη μάχη.

Το κατά άλλα εντυπωσιακό τρέιλερ που θύμιζε περισσότερο ταινία του Κουέντιν Ταραντίνο, ουδεμία σχέση έχει με την πραγματικότητα και το τελικό προϊόν.

Οι απίστευτοι 7 απογοήτευσαν παρά τις αρετές τους αφού ακόμα και το εξαιρετικό κατά τα άλλα soundtrack (και τελευταίο της ζωής) του Τζέιμς Χόρνερ (συνθέτης του Τιτανικού και του Braveheart) δεν ήταν αρκετό για να βοηθήσει τη μνήμη σου να αποτυπώσει σκηνές και καταστάσεις και στο διαταύτα να δεθεί με ήρωες ή ακόμα και αντιήρωες.

(Οι παρουσιάσεις του φεστιβάλ μπόρεσαν να πραγματοποιηθούν σε συνεργασία με τα υποστηρικτικά προγράμματα ενίσχυσης του TIFF)

Ευχαριστούμε τον Αλέξανδρο Ρωμανό Λιζάρδο για την ευγενική παραχώρηση του κειμένου του.